Zgrada u Kutini, koju je projektirao arhitektonski studio MR2 iz Rijeke, proglašena je najboljom na međunarodnom izboru Big See, u kategoriji ‘Urban Infusion – Residential housing’, odnosno ‘Urbana infuzija – stambene zgrade’. Vijest je potvrdio Miroslav Rajić, suosnivač riječkog biroa, te je za Haus kratko komentirao nagradu iza koje stoji slovenski Zavod Big, a koji nagrađuje objekte diljem svijeta.
“Uvijek ista priča, prijavite se i ne znate što će biti. Zgrada je čak puno više prepoznata vani nego kod nas. Naime, svojedobno smo je prijavili za godišnju nagradu za najuspješnije ostvarenje na području stambene arhitekture Udruženja hrvatskih arhitekata; tada smo prijavili dva projekta, drugi je bio kuća P na Grobniku i kuća P je bila nominirana za nagradu Galić, a ova recimo uopće nije bila niti nominirana, a pobrala je nagrade u inozemstvu”, govori nam Rajić.
Projekt nije tipična uglovnica
U gradovima poput Kutine, primjetan je trend povećanja popularnosti zbog dislokacije poslova iz velikih gradskih središta, stoga ova stambeno-poslovna dvokatnica na neki način predstavlja konkretan odgovor upravo na te potrebe modernog načina života. Priča započinje s lokalnim poduzetnikom, dugogodišnjim vlasnikom pekarstva, koji angažira ured MR 2 za projekt gradnje stambeno-poslovne dvokatnice na uglu Kolodvorske i Ulice kralja Petra Krešimira IV.
Važno je napomenuti da projekt nije tipična uglovnica. Volumen je projektiran s namjerom da može stajati samostalno, neovisno o lokaciji. Tlocrtno, građevina je organizirana oko dva stubišta s po četiri stana. Krov, koji je ujedno i pročelje etaža, oblikovan je od falcanog aluminijskog lima, dok su spojevi u nepravilnom ritmu postali prepoznatljivi element pročelja. Stanovi su osmišljeni s naglaskom na prostranost i vrlo su svijetli, s kuhinjama na pročelju koje se otvaraju na lođe, što autori ističu kao posebnu prednost.
Ili, kako je Saša Randić efektno opisuje: “Višestambena zgrada s jednostavnom geometrijom lebdećeg volumena, koji se diskretno uklapa u mjerilo mjesta.”
Prizemlje zgrade nije samo stambeni prostor, već je kompletno ostakljeno i razdijeljeno pravilnim ritmom dovratnika, što mu daje javni karakter. Unutar prizemlja, MR 2 je dizajnirao pekarnicu/caffe bar, stvarajući novi urbani prolaz kroz kolaž različitih interijerskih izričaja.
‘Uspjeli smo je ubaciti da ostane neprimjetna’
Ovaj projekt predstavlja dobar primjer kako se može izvući maksimum iz lokacije, materijala, programa i budžeta, uz istovremeno dizanje arhitektonskih i urbanih standarda.
“Mi smo nju nazvali injekcija urbanosti i ona to stvarno je. Nama je najveći uspjeh da smo ubacili jednu suvremenu kuću u Kutinu gdje imate miks moderne stanogradnje i tradicionalne. Uspjeli smo je ubaciti da ostane neprimjetna. Kad stojite u tom prostoru ona vam neće privući pogled; ne ističe se posebno, osim po samom materijalu. Stvarno se uklopila u okoliš i okolnu izgradnju, mansardom na zadnjoj etaži, ali i oblikovanjem. Totalno je sjela”, zaključuje Rajić.
Inače, Rajićev tim se trenutno bori i za Grand Prix spomenutog natjecanja, dok je isti objekt prethodno dobio i drugu nagradu na Cemexovom natječaju u Meksiku.
Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u postavkama Police Privatnosti
Nužni kolačići
Uvijek aktivni
Nužni kolačići su apsolutno neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Analitički kolačići
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web-stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.