Milanski sajam namještaja, najveći svjetski sajam te vrste, poznat kao Salone Internazionale del Mobile di Milano, nije samo prilika za predstavljanje najnovijih trendova u dizajnu i namještaju, već je i vodeće mjesto za prikaz novih proizvoda. Od svog osnutka 1961. godine, s ciljem promoviranja izvoza talijanske industrije namještaja i dizajna, sajam je postao ključno odredište za sve sudionike industrije namještaja te privlači izlagače i posjetitelje iz preko 150 zemalja diljem svijeta.
Ovogodišnje izdanje sajma otvara se danas, 16. travnja i trajat će do 21. travnja. Održava se svake godine u travnju, a kroz godine se razgranao na više događaja: Euroluce, EuroCucina, Salone Internazionale del Bagno, FTK i S. Project. Svi zajedno zauzimaju površinu od gotovo 210.000 m2 i okupljaju više od 2300 tvrtki iz cijelog svijeta. Sajam posjeti preko 370.000 posjetitelja svake godine, od kojih je nešto manje od 70 posto stranaca iz više od 188 zemalja, akreditirano je više od 5000 novinara, dok ga tijekom vikenda posjeti 27.500 osoba. Ove brojke dovoljno govore o njegovoj važnosti.
Zato zbilja nije mala stvar kad u Milanu svoje najnovije komade namještaja izlažu prepoznati hrvatski dizajnerski brendovi te oni iz regije. Na sajmu će se tako ove godine još jednom predstaviti Prostoria te Milla&Milli iz Hrvatske i Artisan i Zanat iz Bosne i Hercegovine. Zamolili smo ih da nam pokažu ono što će izložiti.
Prostoria
Prostoria u Milano odlazi s više noviteta; lounge foteljom Rei, sofom i foteljom Buffa te sofom i foteljom Omnia. Rei i Buffa nastali su u suradnji s dizajnerskim kolektivom Numen/ForUse, dok kolekciju Omnia potpisuje studio Neisako. “Rei je Prostorijin odgovor na klasičnu lounge fotelju, a postignuće je profinjene jednostavnosti i lakoće oblika… Nadahnuta je razigranošću free jazza, ali utemeljena u duhu funkcionalnog modernizma…”, poručili su iz kompanije.
Kolekcija Buffa je pak, kako ističu, “hipertrofija jastuka”. “Buffa je naglašenog skulpturalnog izgleda, s dodatkom hirovitosti utjelovljene u ‘rogovima’ dvorske lude i mekim oblinama, a istovremeno je iskonsko mjesto za otpuštanje i hvatanje daha; zaobljena, taktilna i luksuzna…” Sofa se, napominju, može kombinirati s kutnim elementom, a dio kolekcije je i foteljica koja se može koristiti izdvojeno. Fotelja postoji u 3 verzije, s fiksnom bazom i rukonaslonima te s okretnom bazom sa i bez rukonaslona. U istoj kolekciji dostupan je i tabure koji se može odvojeno koristiti ili kao produžetak fotelje.
Milla&Milli
Hrvatski brend Milla&Milli u Milano ide s kapsulnom kolekcijom nastalom u suradnji s cijenjenim belgijskim dizajnerom Alainom Gillesom. Radi se o prvoj vanjskoj suradnji ovog mladog brenda koji je osnovan prije šest godina. Kolekcija Edge sastoji se od blagovaonskog stola, prateće klupe i knjižnice, konzole i stolca, a sve je dostupno u nekoliko veličina, boja i završnih opcija.
“Rad s hrastom debljine 6 cm rezerviran je samo za najodvažnije i najvještije majstore drveta. Uz znanje, strpljenje i beskrajnu ljubav prema drvoprerađivačkom radu, posvećeni proizvodni tim uspio je ukrotiti moćno drvo, a rezultati su zaista posebni. Pružajući jedinstvene obrasce, kao i snagu i izdržljivost, čuveni hrvatski hrast pokazao se savršenim izborom za ovu kolekciju”, poručili su iz Milla&Milli, odnosno iz hrvatske tvrtke Mundus Viridis.
Artisan
Za bosanskohercegovački Artisan ovo je prvo izlaganje u Milanu. Nekad tradicionalna obiteljska stolarija koja je prerasla u svjetski hit iz Tešnja, iz godine u godinu izbacuje nove kolekcije u suradnji s domaćim i stranim dizajnerima, među kojima su nerijetko svjetki priznata imena. U Italiju sada dolaze s pažljivo probranim miksom svojih najpopularnijih proizvoda.
“Naravno, očekivanja su velika; ipak nam je ovo prvo izlaganje u Milanu. Pažljivo smo probrali svoje bestsellere jer nam je važno predstaviti se s najboljim komadima iz raznih kolekcija. I jako nas zanima kako će ljudi reagirati, pogotovo s obzirom na činjenicu da smo po dizajnu konkurentni s vrhunskim svjetskim brandovima. Vidjet ćemo, ali svakako nas veseli”, rekla nam je direktorica Artisana, Silva Mikelić.
Zanat
Bosanskohercegovačka kompanija, koja obiteljski stvara namještaj više od stoljeća, u Milanu će premijerno predstaviti kolekciju od 12 novih proizvoda. Na njoj je, između ostalih, radio i čuveni Naoto Fukasawa s kojim Zanat sad prvi prvi put surađuje. “Fukasawa ne samo da je proizveo važnu kolekciju proizvoda, već i film o svom prvom posjetu Zanatu, našim razgovorima o dizajnu i jednom novom prijateljstvu”, ističu iz tvrtke.
Kompanija inače nastala na drvorezbarstvu, tu svoju umjetnost još jednom gura u prvi plan: “Milano će posvjedočiti snažnom oživljavanju drvorezbarske baštine koju smo potencirali prije deset godina i partnerstvima koja smo izgradili s nekima od najpoznatijih dizajnera našeg vremena”.
Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u postavkama Police Privatnosti
Nužni kolačići
Uvijek aktivni
Nužni kolačići su apsolutno neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Analitički kolačići
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web-stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.