Odabrano je pobjedničko idejno rješenje hrvatskog nastupa na Svjetskoj izložbi EXPO 2025 u Osaki; a koje potpisuje autorski tim: Lana Grahek, Maroje Mrduljaš, Antonio Patljak, Korina Vuković i Pero Vuković, objavljeno je na stranicama UHA-e. Pobjednički tim zamislio je hrvatski paviljon kao “imerzivni ambijent koji komunicira raznolikost aktualno postojećih prirodnih klima u Hrvatskoj, pa time i na čitavom planetu”, a koji bi trebao biti izložen na otoku Yumeshima u Osaki u Japanu, od 13. travnja do 13. listopada 2025. godine.
Natječaj je raspisalo Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, provelo ga je Udruženje hrvatskih arhitekata u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom, a pristiglo je 16 radova. Četiri su sada nagrađena, na čelu s pobjedničkim čiji će autori za prvo mjesto doniti osam tisuća eura.
Kako su opisali u priloženom radu, koji detaljnije možete proučiti ovdje, ideja je da “umjesto da se o klimama raspravlja kao o apstrakciji, posjet paviljonu nudi tjelesno iskustvo i jasne poruke koje nas uče o raznolikosti klima u maloj Hrvatskoj i na čitavoj planeti”. To su zamislili na način da paviljon “reproducira aproksimirane temperature i vlažnost zraka i Hrvatskoj i ‘direktno ih prenosi’ u Japan, gdje se u paviljonu reproduciraju kao neposredno tjelesno iskustvo”.
Ostala nagrađena rješenja Expo 2025
Drugu nagrada u iznosu od šest tisuća eura dobio je autorski tim koji čine Zdenko Pavičić, Luči Plosnić, Marina Miljak Sabljić, Segor Garber, Branka Domić, Katarina Baretić, Tin Heljić i Dragan Dužević, a njihov rad detaljnije možete pogledati ovdje.
Treću nagrada u iznosu od četiri tisuće eura osvojio je autorski tim koji čine Antun Sevšek, Damir Gamulin, Miodrag Gladović i Ivan Slipčević, a njihov rad detaljnije možete pogledati ovdje.
Četvrta nagrada u iznosu od dvije tisuće eura dodijeljena je autorskom timu koji čine David Naglić, Leo Modrčin, Bojan Crnić, Iva Kliman i Mislav Mironović, a njihov rad detaljnije možete pogledati ovdje.
Očekuje se 28,2 milijuna posjetitelja
Svjetska izložba EXPO 2025 Osaka održat će se pod temom ‘Designing Future Society for Our Lives’, uz tri podteme: ‘Saving Lives’, ‘Empowering Lives’ i ‘Connecting Lives’. Prema procjenama organizatora, očekuje se da će izložbu posjetiti oko 28,2 milijuna ljudi.
“Očekuje se da hrvatski paviljon na originalan, prepoznatljiv i upečatljiv način izrazi mogući doprinos Hrvatske ostvarivanju jednog ili više Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda. Od sudionika natječaja se pritom očekuje fokusiran pristup i jasno prikazana tema, prezentirana na način da korespondira s posebnostima hrvatskog geografskog i kulturnog konteksta na raskršću Mediterana i Srednje Europe.
Temeljena na jednom od ciljeva održivog razvoja, ona treba biti jasna i specifična, atraktivna širokom krugu posjetitelja… Očekuje se racionalan koncept koji se u velikoj mjeri može proizvesti u Hrvatskoj, transportirati i montirati na lokaciji, te se velikim dijelom ponovno iskoristiti”, stoji u obrazloženju natječaja.
Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u postavkama Police Privatnosti
Nužni kolačići
Uvijek aktivni
Nužni kolačići su apsolutno neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Analitički kolačići
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web-stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.