‘Kad god se nešto čini nemoguće okupimo se svi iz proizvodnje i počnemo tražiti način. Imamo golemo iskustvo pa razmjenjujemo ideje, razgovaramo, testiramo. I na kraju, zajedno, uspijemo’
Ulazimo u Perfecta Dreams Centar Spavanja, uranili smo. Event službeno počinje za sat vremena; prostor bi još uvijek trebao biti poluprazan. Unutra očekujemo vidjeti jedino užurbanu ekipu iz cateringa koja sređuje posljednje detalje, eventualno još par osoba iz organizacije, poputLane Đud iz ‘Diši na nos’ koja je svojim cvjetnim aranžmanima u prostor donijela malo romantike. No, već čujemo žamor. Veseli i opušteni žamor.
Petak je poslijepodne i Perfecta Dreams u svom golemom, raskošnom zagrebačkom salonu u Samoborskoj ulici organizira malo druženje za prijatelje, suradnike, partnere, ali ponajviše za sebe. Preciznije, za sve ljude koji istinski stoje iza svih uspjeha ove hrvatske kompanije koja je posljednjih godina prošla kroz golemu transformaciju.
Dizajnerica Ana Maria Ricov i Lana Đud iz ‘Diši na nos’, koja je stilizirala prostor Foto: Vjekoslav Skledar
Neumorni mozak dizajnerice Tee
Sa šampanjcem u rukama, između novih kreveta diljem salona, sada već mingla dobar dio tima iz maloprodaje, ususret im dolazi ekipa iz proizvodnje, a uskoro i ostali iz tvrtke. Smiju se, komentiraju kako se tko sredio, međusobno se zadirkuju. Kad je sve bilo spremno, polako su počeli pristizati i ostali gosti: dizajneri, suradnici, arhitekti, prijatelji… Ljudi se jedni drugima iskreno vesele, svima je trebao ovaj trenutak opuštanja, jedan dan da upiju sve što su postigli.
Prisustvovala je i Tea Tadej, dizajnerica koja vodi odjel razvoja novih proizvoda u Hilding Andersu (u sredini, u svjetloplavom) Foto: Vjekoslav Skledar
Među uzvanicima energično se kreće nasmijana žena u upečatljivom plavom kombinezonu. To je Tea Tadej, produkt dizajnerica koja u majčinskoj tvrtki Hilding Anders vodi odjel razvoja novih proizvoda. Ukratko – ona je ta čiji neumorni mozak osmišljava Perfecta Dreams proizvode; čitave krevete, baze, madrace… sve. Tea je ta koja je dizajnirala i njihovu posljednju kolekciju uzglavlja, jednu od najodvažnijih dosad.
Damir Matijević, predsjednik Uprave i regionalni direktor za jugoistočnu Europu u Hilding Andersu Foto: Vjekoslav Skledar
Vrhunska hotelska udobnost u spavaćoj sobi
Pitamo je kako su se dogodili Lisabon, Barcelona i Firenza, tri modela koja su bila glavna tema eventa i koji su priličan iskorak od dosadašnjih uzglavlja. Velika su, impozantna, neočekivana.
“Već neko vrijeme pratimo sve veću potrebu našeg kupca da ima vrhunsku hotelsku udobnost u svojoj spavaćoj sobi. A ona uglavnom uključuje bazu kreveta koja u sebi već sadrži svojevrsni madrac, na koji potom stavljate još jedan madrac. Taj madrac je uglavnom visok, a visoka je i baza, sve je odjednom više, veće, udobnije. A to prate i ova uzglavlja. I dok bazu svi kupujemo iz funkcionalnosti, uzglavlja kupujemo vizualno. A ova su prije svega moćna, pa čak i ona s kojima smo pazili da stanu u niže prostore, recimo ispod kosina, dakle da ne idu u visinu, nego u širinu. Uz njih vam često ne trebaju ni slike ni tapete niti bilo kakve druge dekoracije… Ona su statement komad za sebe”, objašnjava nam Tea, koja je u kompaniju stigla prije četiri godine.
Na eventu su predstavljena tri nova uzglavlja Perfecta Dreamsa; među njima i Lisabon Foto: Vjekoslav Skledar
Je li baš sve uvijek izvedivo?
Svatko s kime smo pričali tog poslijepodneva u Perfecta Dreams Centru Spavanja govori nam istu stvar – otkad je Tadej došla, stvari su se promijenile. Kolektivna energija, način rada, proizvodi… I to na najbolji mogući način.
“S Teom stalno radimo nove stvari. Neumorna je. Sve je osvježila, sve je oživjelo. I apsolutno nikad nije dosadno”, govore nam voditeljica šivaone Snježana Glavina, koja u kompaniji radi već 20 godina, i tehnologica na odjelu tapeciranja Maja Zrna Slaviček koja je s njima od 2012. godine. Obje vode svoje ekipe u proizvodnji koja se, zajedno sa sjedištem tvrtke, nalazi u Prelogu u Međimurju.
Predstavljeno je uzglavlje Firenza. Na njemu (u zelenom) sjedi Jasmina Busija, voditeljica ključnih kupaca i komercijalnog odjela u Hilding Andersu Foto: Vjekoslav SkledarMaja Zrna Slaviček, tehnologica na odjelu tapeciranja Foto: Vjekoslav Skledar
Njih dvije gotovo svakodnevno surađuju s Teom Tadej, čije ideje moraju realizirati sa svojim timovima. I one su te koje joj moraju reći je li nešto što je zamislila izvedivo baš u tom obliku ili je možda ipak malo pretjerala. Pitamo ih ima li trenutaka kad je neka ideja toliko komplicirana da joj moraju reći: “Stara, ovo ti je neizvedivo”.
‘Na kraju uglavnom nađemo način’
“Zapravo, i kad se nešto tako čini, na kraju uspijemo. Svi se iz proizvodnje okupimo, i ostali dečki i cure, i počnemo tražiti način. Svi imamo golemo iskustvo pa razmjenjujemo ideje, razgovaramo, testiramo. I na kraju nađemo način, zajedno. Čak i ako se ne može napraviti baš to što je isprva zamišljeno, s Teom nađemo najbliži mogući kompromis”, govori Maja, dok Snješka, kako je svi na poslu od milja zovu, dodaje: “Maja je ta koja nas zapravo sve gura. Nikad ne odustaje i uvijek pronađe način”.
Okupljene je pozdravila Kristina Bošnjak, direktorica maloprodaje Foto: Vjekoslav Skledar
Maja je na to iznenađeno pogleda, malo joj je neugodno. “Stvarno?”, pita skromno Snješku, na što joj dugogodišnja kolegica nježno odgovara: “Pa da, ti si ta! Ti nas guraš!” Moment je iskren, lijep.
Pitamo ih što se događa kad je ipak neka ideja posve luda. Smiju se. Očito ni to nije tako rijetko. “Ima i toga, ali uvijek kad mislimo da nešto neće biti dobro, ispadne fenomenalno”, govori Maja, a Snješka se nadovezuje: “Nešto zna zvučati ludo, mislimo da nam se neće sviđati, na kraju bude wow!”
Renata Potočnik, članica Uprave, direktorica veleprodaje i marketinga Foto: Vjekoslav Skledar
Te ‘ludosti’ zapravo rijetko kad dolaze od Tee, koja se uvijek trudi maksimalno sve olakšati timu u proizvodnji, već češće od klijenata. Naime, Perfecta Dreams posljednjih se godina nametnula kao brend koji, zahvaljujući uhodanoj vlastitoj proizvodnji, dosta lako može intervenirati u svoje komade. Bilo prema željama krajnjih kupaca ili pak arhitekata i dizajnera koji opremaju prostore svojih klijenata.
Recimo, jedan od recentnih primjera dobrih ‘ludosti’ bio je slučaj s Perfectinim uzglavljem Paris, koje se sastoji od više zaobljenih stupova ili – kako ih oni interno zovu – trbuha. E pa, jednoj se klijentici silno svidjelo uzglavlje, ali ga je u svojoj spavaćoj sobi zamislila sa svakim ‘trbuhom’ u drugoj boji. Vidjela je, naime, njihov izbor štofova – a tu govorimo o ozbiljno širokoj paleti boja – i poželjela većinu njih na svom novom krevetu.
Damir Matijević Foto: Vjekoslav Skledar
“To je ono što nas izdvaja od drugih”, objašnjava nam kasnije Tea, “… činjenica da imamo svoju proizvodnju. Zato tako dobro surađujemo i s dizajnerima i arhitektima koji nam dolaze i žele neki od naših kreveta za svoje klijente ali im, recimo, trebaju neke druge dimenzije ili su zamislili neki drugačiji detalj. I mi ćemo to uvijek, ako je tehnološki izvedivo, na kraju i izvesti”, kaže.
‘Sve je ručno izrađeno u našoj proizvodnji’
Kao na primjer?
“Joj, ima svega. Od uzglavlja koja su od poda do stropa pa preko cijele širine zida, do ovog primjera s raznim bojama na Parisu. To je, recimo, ispalo fascinantno. Kad nas je klijentica to tražila bili smo malo skeptični, ali na kraju je ta ska“la boja izgledala fenomenalno”, priznaje.
Foto: Vjekoslav Skledar
Pitamo Snješku, čiji je odjel šivanja zapravo odradio najveći dio posla na tom unikatu, kako je sve prošlo. “Na prvu nas je sve zaboljela glava kad smo čuli, jer ipak to sve treba ručno krojiti – svaki taj trbuh za sebe – pa zatim šivati… No, uspjeli smo sve u dva dana pažljivog rada. I isplatilo se, ispalo je divno.”
Voditeljica šivaone Snježana Glavina u kompaniji radi već 20 godina Foto: Vjekoslav Skledar
Ono što mnogi ne znaju za Perfectu jest da su njihovi proizvodi redom ručni rad. Iako se radi o golemom pogonu, s osam dućana u Hrvatskoj i dva u Sloveniji, zapravo u mnogočemu funkcioniraju kao intimni studio. “To nam je iznimno važno. Svi naši dizajnerski komadi, svako naše uzglavlje, sve je to nacrtano, iskonstruirano i ručno izrađeno u našoj proizvodnji. Gradnja, šivanje, tapeciranje… od ideje do isporuke – sve je napravljeno ‘in house’”, govori nam Dijana Sović, voditeljica operacija u maloprodaji.
‘Važno je pronaći savršeni madrac’
Razgovaramo na prvom katu, malo smo se odmaknuli od partija kako bi nam pokazala ostatak salona i kako bismo razgovarali u miru, dalje od muzike i žamora u prizmelju. U jednom trenutku ulaze dvije gospođe; pomalo zbunjene živahnom atmosferom i gomilom ljudi pored kojih su prošle na ulazu, pitaju je li OK da malo razgledaju. Dijana nam se ispričava i odlazi do njih te ubrzo ulaze u razgovor. Saznajemo da je jedna od gospođa prije puno godina kupila jedan od njihovih modela madraca. Sad je došlo vrijeme za novi i opet želi Perfectin. Ali nije sigurna otkud uopće početi; izbora je puno, vani je i nova kolekcija. Dakle, kako izabrati?
Predstavljen je još jedan od novih kreveta; Siena Foto: Vjekoslav SkledarFoto: Vjekoslav Skledar
Dijana, koja maloprodaju inače vodi iz zagrebačkog ureda te je stalno u kontaktu s prodajnim savjetnicima po salonima, sada pažljivo s gospođom prolazi kroz sve detalje. Kako spava, kako želi spavati, što joj je bitno kod kreveta i madraca, kako spava njezin partner… Potom nam se još jednom ispričava pa odlazi s gospođama na kat niže, u onu živahnu gungulu. Kad se vrati nastavljamo razgovor, ali i pola sata kasnije, kad se konačno spuštamo natrag dolje, vidimo da su gospođe još uvijek ovdje. Nakon poduljeg razgovora s ostatkom Perfectine ekipe usred ovog malog tuluma, odlaze zadovoljne s naručenim novim madracom.
Dijana Sović, voditeljica operacija u maloprodaji Foto: Vjekoslav Skledar
“Madrac kupuješ svakih nekoliko godina, to je ozbiljna i važna investicija. O njemu ovisi kako ćeš spavati, kako ćeš se osjećati ostatak dana. Stoga naravno da tome pristupamo ozbiljno. Možda postavljamo puno pitanja, ali to je samo zato što svi naši prodajni savjetnici znaju kako je važno za svakog kupca individualno pronaći savršeni madrac”, objašnjava Dijana.
Nevjerojatnih 250 tisuća kombinacija
Koliko su madraci individualna stvar, toliko može biti i cijeli krevet. I to je još jedna stvar na kojoj posljednjih godina neumorno rade; na svom Mix & Match sustavu koji čovjek možda najbolje doživi kroz njihov online konfigurator kreveta. Osoba u njemu doslovno može složiti krevet kakav želi; spajajući pojedinačne elemente iz Perfecta Dreams ponude. Bazu kreveta, sa ili bez spremišta, uzglavlje, materijale, boje, nogice, madrac…
Kad se sve zajedno zbroji, govori nam Tea, broj mogućih kombinacija penje se na nevjerojatnih 250 tisuća. A to je samo ono što im je u standardnoj ponudi, dakle bez dodatnih intervencija koje su moguće, poput ‘custom-made’ boja, drugih dimenzija koje inače uopće nisu u ponudi, materijala…
Lana Đud (lijevo) i Jadranka Benić, voditeljica ključnih kupaca u području Hespo hotelskog asortimana (desno) Foto: Vjekoslav Skledar
Osoba koja je velikim dijelom zaslužna za tu opciju je Kristina Bošnjak, Perfectina direktorica maloprodaje. Zapravo, ako ćemo preciznije – najviše su zaslužni kupci, naglašava Bošnjak.
Kako je zbilja zaživjela opcija Mix & Match
“Prije par godina bila sam u City Center One Westu, gdje se nalazi jedan od naših salona, i tada smo već polako krenuli s Mix & Match opcijom, no to je još bilo u povojima. Moglo se nešto malo kombinirati, ali bilo je vrlo limitirano. To je, naime, tehnički jako zahtjevno; napraviti većinu proizvoda tako da se mogu složiti s većinom ostalih. Zahtijeva gomilu vremena, testiranja i, zapravo, potpunu transformaciju proizvoda.
Gospođe Dragica i Lidija, djelatnice u salonu i Perfecta Dreams ‘stručnjakinje za dobar san’ Foto: Vjekoslav Skledar
Uglavnom, tako je taj dan u salon ušla gospođa i pokazala na jednu bazu kreveta i na posve drugo uzglavlje te pitala može li se to spojiti. Nije moglo. U tom trenutku to naprosto nije bilo moguće. Ali ja sam cijelim putem u autu, dok sam se vraćala u ured, razmišljala – ali zašto nije moguće? I tako sam stigla u ured i pitala cure: dobro, zašto mi to ne možemo napraviti ako je to ono što kupci traže? I tu je krenula rasprava: to je tehnički teško izvedivo, proizvodnja to neće moći, trebalo bi toliko toga napraviti… Ali, malo po malo, zajedno smo to uspjeli izgurati. Da, proces je bio težak i dugotrajan, ali već kroz godinu dana napravili smo potpuni zaokret zbog kojeg danas naši kupci mogu individualizirati i kombinirati skoro sve, što je za naše tržište jedinstveno”, priča Kristina, koja opet vraća sve na kupca.
Kristina Bošnjak na Sieni, jednom od Perfectinih novih modela kreveta Foto: Vjekoslav Skledar
“Kod nas apsolutno sve kreće od kupaca. Poanta je da ih stalno slušamo, ispitujemo i otkrivamo što žele, umjesto da im namećemo ono što mi mislimo da bi trebali htjeti. I zbog toga nam se, vjerujem, vraćaju”, zaključuje.
Kupci su se sve više raspitivali za dodatke
U prizemlju sad je već zbilja živo; osim što isprobavaju i nove krevete Sienu i Belluno te proučavaju uzglavlja, uzvanici usput razgledavaju i fotelje, stoliće, lampe i druge dodatke kojih, do dolaska Zdravke Jurgec; voditeljice prodaje dodatnog asortimana, gotovo da i nije bilo u Perfectinoj ponudi.
Zdravka Jurgec vodi odjel prodaje dodatnog asortimana koji se posljednjih par godina rapidno razvija Foto: Vjekoslav Skledar
“Ljudi su se malo po malo sve više počeli raspitivati za izložbene primjerke u našim salonima, htjeli su ih kupiti. Konačno smo prije dvije godine zarolali i taj segment i ide nam super. Iako mi je često veliki stres odabrati asortiman koji će se svidjeti našim kupcima, jer moram pažljivo pogoditi ukus, jako volim ovaj posao. Dinamičan je, kreativan, iskreno uživam. A uskoro pripremamo i jedno iznenađenje s dodacima pa je sad još malo uzbudljivije…”, smije se tajnovito Zdravka.
Dizajnerica Ana Maria Ricov Foto: Vjekoslav Skledar
Uzglavlja za jednostavne, romantične ili odvažne
Na kraju, vraćamo se dizajnerici Tei. Pitamo je kako zapravo vidi osobe koje će izabrati nova uzglavlja; njezine kreacije. Malo se zamisli, nasmiješi pa krene; energično ali precizno.
“Lisabon vidim da kupuje osoba koja je vrlo jasna u odabiru dizajna, voli jednostavne i čiste linije. Zamišljam krevet koji dominira jednim prozračnim, jednostavnim ali maksimalno stiliziranim prostorom. Barcelonu prvenstveno zamišljam za romantične ljude, nekako utopljava i romantizira cijelu priču. Ali opet, to su ljudi koji vole funkcionalnost, a zbog svoje zvučne izolacije, ona je odlična za sve kojima treba pomoć da se bolje naspavaju.”
Tea Tadej posljednje četiri godine dizajnira sve Perfecta Dreams proizvode Foto: Vjekoslav Skledar
A Firenza?
“Firenza je nekako bila moja osobna želja. Vidim je da dominira prostorom, ne nužno uza zid već možda s krevetom u sredini spavaće sobe. Osoba koja će je kupiti je odvažna, a prije svega voli drugačije…”
Sadržaj je nastao u suradnji s tvrtkom Perfecta Dreams
Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u postavkama Police Privatnosti
Nužni kolačići
Uvijek aktivni
Nužni kolačići su apsolutno neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Analitički kolačići
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web-stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.