Projekti | 11 listopada, 2024

Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama

Arhitektonski atelje Salon 33 nedavno je završio novi projekt; showroom Fercera u ulici kneza Borne u Zagrebu

Autor: Haus

Nedavno je u Zagrebu, na prilično ekskluzivnoj lokaciji, otvoren neobičan dućan. Showroom zapravo; zove se Fercera. Nalazi se u Parku Kneževa i ispunjen je utičnicama, prekidačima, zvučnicima, sustavima za kontrolu rasvjete, zvuka, roleta… Ukratko, stvarima koje ne biste očekivali u ovakvom prostoru.

Iza projekta stoji atelje Salon 33, odnosno arhitektice Marja Mia Kolendić, Jelena Babić i Anita Krmek.

Kad smo prije par mjeseci bili u njihovom uredu, upravo su ga privodile kraju. “Drugačiji je, vidjet ćete”, rekle su tada poluzagonetno o prostoru na kojem su radile.

Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević
Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević
Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević

Koncept umjetničke galerije

Radi se o showroomu koji je zamišljen poput umjetničke galerije, a organiziran je u više cjelina. Nema pretrpavanja i suvišnog cifranja, većina proizvoda ima svoje male postamente koji ih predstavljaju svijetu.

Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević
Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević
Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević

“Galerijski koncept omogućava jasnoću i fokusiranost na svaki pojedini proizvod. Umjesto pretrpanih polica i konfuznog rasporeda, proizvodi su postavljeni s namjerom, poput umjetničkih djela u galeriji. Neutralne boje zidova i podova te pažljivo odabrana rasvjeta omogućavaju proizvodima da budu u fokusu. Ova neutralnost stvara savršenu pozadinu koja ne odvlači pažnju, već ističe svaki eksponat. Prostor je organiziran u različite zone, svaka posvećena određenom brendu ili tipu proizvoda. Ove zone su pažljivo dizajnirane kako bi reflektirale identitet i estetiku svakog brenda, a istovremeno se skladno uklapale u cjelokupni dizajn showrooma”, pojašnjavaju iz Salona 33.

Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević

U pozadini – kućno kino

Inače, Fercera je posve novi brend, zajednička beba Elektro-Preloga i ascomma; dviju hrvatskih tvrtki specijaliziranih za elektroniku i tehnološka rješenja. Osim showrooma, u prostoru se – iako nisu svima vidljivi – nalaze radni dio, soba za sastanke, čajna kuhinja i – kino.

Foto: Marko Mihaljević

Ono je, naime, zamišljeno kao prostor koji će najvjernije prezentirati dio Fercerine ponude, poput audio sustava za kućna kina koji je u ovom slučaju nevidljiv, video zida, projektora i niza drugih multimedijalnih rješenja.

Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević

Lako prilagodljiv prostor

Inače, cijeli showroom je zamišljen kao prostor koji se može lako mijenjati i prilagođavati, ovisno o tome što će se izložiti.

“Modularni namještaj, pokretne pregrade i prilagodljivi izložbeni sustavi omogućuju lako preuređivanje prostora u skladu s promjenljivim potrebama izložbi. Ovaj pristup osigurava dugovječnost dizajna i njegovu prilagodljivost potrebama različitih brendova. Jedan od takvih elemenata u prostoru je i pomični panel koji je oslikan u suradnji s kolektivom Grafiti na gradele i autora street umjetnika Cheza”, zaključuju arhitektice.

Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević
Kako dizajnirati dućan s utičnicama, da ne izgleda kao dućan s utičnicama
Foto: Marko Mihaljević