Zagreb odabrao; ovo je novi vizualni identitet Grada

Dizajn | 17 ožujka, 2025

Zagreb odabrao; ovo će biti novi vizualni identitet Grada

Pobjednički koncept pod naslovom ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’ potpisuju Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić

Autor: Haus

Odabran je novi vizualni identitet Grada Zagreba. Na natječaju, koje je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo, pobijedilo je idejno rješenje pod nazivom ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’, a kroz koje se kao ključni slogan provlači – ‘Zagreb, volim te!’. Pobjednički koncept potpisuju Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić.

„Ocjenjivački sud jednoglasno je prepoznao prvonagrađeni rad kao rješenje koje, uz daljnju razradu, može najpreciznije odgovoriti na komunikacijske potrebe grada Zagreba. Koncept uspješno balansira prošlost i suvremenost te vješto stvara most između institucionalne komunikacije i svakodnevnog urbanog života.

Rad je uvjerljiv, grafički jednostavan, no ne i plošan – odlikuje ga slojevitost neophodna za dugovječan i uspješan identitet grada. Istovremeno, dovoljno je oblikovno odmjeren da se može lako uklopiti u institucionalne okvire, zajedno sa službenim grbom s kojim je kompatibilan“, poručila je Ira Payer, predsjednica ocjenjivačkog suda. 

Zagreb odabrao; ovo je novi vizualni identitet Grada
Pobijedilo je idejno rješene ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’ Foto: Grad Zagreb

Pristiglo 59 radova

Uz Payer, stručni žiri činili su Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm. Oni su se jednoglasno odlučili za navedeno rješenje kao “strateški solidan temelj koji može rasti zajedno s gradom”, a koje je bilo jedno od 59 radova koji su pristigli na natječaj raspisan u listopadu prošle godine. 

Zagreb odabrao; ovo je novi vizualni identitet Grada
Vizual grba Foto: Grad Zagreb

Pobjednički koncept komentirao je i Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba i član ocjenjivačkog suda.

“Vizualni identitet je jedan od temeljnih medija kroz koji građani i posjetitelji doživljavaju grad. On u sebi sadrži emociju, način povezivanja sa samim gradom. Gradeći na bogatoj tradiciji grafičkog dizajna u Zagrebu, ovaj natječaj organizirali smo u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom kako bismo dobili vizualni identitet koji istinski odražava bit našeg grada – otvorenost, vedrinu i ponos. Rješenje koje smo odabrali ima potencijal jasno komunicirati emocije koje Zagrepčani osjećaju prema svom gradu: ljubav, ponos, sreću i povezanost. Slogan ‘Zagreb, volim te!’ jednostavan je, ali snažan izraz tih emocija. On sažima povijesne trenutke i umjetničko nasljeđe koje Zagrebu daju njegovu jedinstvenu dušu”, rekao je.

Zagreb odabrao; ovo je novi vizualni identitet Grada
Pobjednički koncept Foto: Grad Zagreb

Slijedi razrada vizualnog identiteta

Kako poručuju iz Grada i HDD-a, nakon završetka javnog natječaja na redu je faza razrade novog vizualnog identiteta.

“Slijedi razdoblje testiranja stvarne primjene identiteta čiji je primarni cilj jasna i dosljedna komunikacija koja se lako prilagođava različitim kanalima, poput aplikacija za kupnju karata za javni prijevoz ili informacija o rasporedu odvoza otpada”, objasnio je Sven Sorić, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva. Ostale nagrađene radove možete vidjeti ovdje.

Zagreb odabrao; ovo je novi vizualni identitet Grada
Pobjedničko rješenje; grb i logo Foto: Grad Zagreb

Haus