Dizajn | 17 ožujka, 2025
Zagreb odabrao; ovo će biti novi vizualni identitet Grada
Pobjednički koncept pod naslovom ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’ potpisuju Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić
Autor: Haus
Dizajn | 17 ožujka, 2025
Pobjednički koncept pod naslovom ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’ potpisuju Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić
Autor: Haus
Odabran je novi vizualni identitet Grada Zagreba. Na natječaju, koje je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo, pobijedilo je idejno rješenje pod nazivom ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’, a kroz koje se kao ključni slogan provlači – ‘Zagreb, volim te!’. Pobjednički koncept potpisuju Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić.
„Ocjenjivački sud jednoglasno je prepoznao prvonagrađeni rad kao rješenje koje, uz daljnju razradu, može najpreciznije odgovoriti na komunikacijske potrebe grada Zagreba. Koncept uspješno balansira prošlost i suvremenost te vješto stvara most između institucionalne komunikacije i svakodnevnog urbanog života.
Rad je uvjerljiv, grafički jednostavan, no ne i plošan – odlikuje ga slojevitost neophodna za dugovječan i uspješan identitet grada. Istovremeno, dovoljno je oblikovno odmjeren da se može lako uklopiti u institucionalne okvire, zajedno sa službenim grbom s kojim je kompatibilan“, poručila je Ira Payer, predsjednica ocjenjivačkog suda.
Uz Payer, stručni žiri činili su Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm. Oni su se jednoglasno odlučili za navedeno rješenje kao “strateški solidan temelj koji može rasti zajedno s gradom”, a koje je bilo jedno od 59 radova koji su pristigli na natječaj raspisan u listopadu prošle godine.
Pobjednički koncept komentirao je i Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba i član ocjenjivačkog suda.
“Vizualni identitet je jedan od temeljnih medija kroz koji građani i posjetitelji doživljavaju grad. On u sebi sadrži emociju, način povezivanja sa samim gradom. Gradeći na bogatoj tradiciji grafičkog dizajna u Zagrebu, ovaj natječaj organizirali smo u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom kako bismo dobili vizualni identitet koji istinski odražava bit našeg grada – otvorenost, vedrinu i ponos. Rješenje koje smo odabrali ima potencijal jasno komunicirati emocije koje Zagrepčani osjećaju prema svom gradu: ljubav, ponos, sreću i povezanost. Slogan ‘Zagreb, volim te!’ jednostavan je, ali snažan izraz tih emocija. On sažima povijesne trenutke i umjetničko nasljeđe koje Zagrebu daju njegovu jedinstvenu dušu”, rekao je.
Kako poručuju iz Grada i HDD-a, nakon završetka javnog natječaja na redu je faza razrade novog vizualnog identiteta.
“Slijedi razdoblje testiranja stvarne primjene identiteta čiji je primarni cilj jasna i dosljedna komunikacija koja se lako prilagođava različitim kanalima, poput aplikacija za kupnju karata za javni prijevoz ili informacija o rasporedu odvoza otpada”, objasnio je Sven Sorić, predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva. Ostale nagrađene radove možete vidjeti ovdje.
Domovi
Dala sam sestri, scenografkinji, da mi preuredi terasu
Ljudi
Zaljubili su se u oronuli Vjesnikov prostor, potrgali se da ga dobiju pa napravili veličanstvenu radionu
Projekti
Mladi stolar izgradio si je kućicu usred šume u Istri
Nekretnine
Ako imate zemlju u prirodi, možda biste trebali kao ovi ljudi: staviti na nju sjenicu i ozbiljno zarađivati
Umjetnost
Mladi hrvatski umjetnici u koje vrijedi investirati
TAGOVI: #feđa vukić, #grad zagreb, #hdd, #ida payer, #novi vizualni identitet, #vizualni identitet, #zagreb
POVEZANI ČLANCI