77 godina Tehnike: otvorena izložba fotografija kultnih zgrada koje su gradili i predstavljen novi smjer

Industrija | 19 lipnja, 2024

77 godina Tehnike: otvorena izložba fotografija kultnih zgrada koje su gradili i predstavljen novi smjer kompanije

Tvrtka je predstavila novi vizualni identitet i rezultate velike reorganizacije, dok izložbu potpisuju Bosnić+Dorotić

Autor: Haus

U ponedjeljak je u Zagrebu, u Meštrovićevom paviljonu, predstavljena izložba fotografija nekih od projekata Tehnike, kompanije koja je u svojoj 77 godina dugoj povijesti izgradila brojne kultne hrvatske građevine.

Izložba, koju potpisuju Ivan Dorotić i Maja Bosnić (Studio Bosnić+Dorotić), označila je ujedno novi smjer tvrtke koja nakon brojnih kriznih godina od 2019. prolazi kroz veliko rekonstruiranje. Ono je sada rezultiralo i novim vizualnim identitetom koji je prezentiran na svečanom događaju.

77 godina Tehnike: otvorena izložba fotografija kultnih zgrada koje su gradili i predstavljen novi smjer
Foto: Bosnić+Dorotić

Rast prihoda Tehnike za 98,7 posto

O borbi s krizama i uspješnom povratku u ponedjeljak je govorio predsjednik Uprave Tehnike Bojan Horvačić.

“Prije pet godina započeli smo ozbiljno restrukturiranje Tehnike i taj proces još uvijek traje. No pokrenuli smo pozitivan trend i bilježimo sjajne rezultate. Nakon niza kriznih godina, 2023. godina je bila izuzetno dobra te smo zabilježili rast poslovnih prihoda za 98,7 posto. Građevinu se još uvijek doživljava starom tradicionalnom industrijom, ali mi u Tehnici želimo mijenjati tu percepciju javnosti.

Želimo biti kompanija mladih, visoko tehnološki obrazovanih ljudi, kompanija koja ulaže u ljude, koja se bavi inovacijama na tržištu, kompanija koja se ističe kao jedan od lidera na tržištu, želimo biti poželjan poslodavac i privlačiti mlade ljude… Na tom putu već jesmo i idemo prema budućnosti uz najbolji spoj znanja i iskustva s jedne i mladih talenata s druge strane”, rekao je Horvačić.

77 godina Tehnike: otvorena izložba fotografija kultnih zgrada koje su gradili i predstavljen novi smjer

Zaslužni za gradnju kultnih građevina

Inače Tehnika, koja postoji od 1947. godine, odgovorna je za gradnju neke od zbilja legendarnih građevina. Samo u Zagrebu potpisuju projekte poput Zagrebačkog velesajma, Kockice na Prisavlju, Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski, Muzeja suvremene umjetnosti, Nacionalne i sveučilišne knjižnice, Palače pravde…

Danas, kažu, imaju 14 otvorenih gradilišta diljem Hrvatske, a u budućnosti najavljuju širenje na druga europska tržišta.

‘Takve prostore treba čuvati’

“Prava je privilegija dobiti priliku za uzeti si vrijeme i fokus za fotografiranje ovakvih objekata, nekih od legendarnih i arhitektonski značajnih zgrada iz bliže ili dalje prošlosti. Takve prostore, posebno iz razdoblja moderne, kao jedinstvene primjere svog vremena, treba čuvati, štititi i obnavljati, stoga je apsolutna čast fotografski ih dokumentirati s ciljem da se naglasi njihova važnost i kvaliteta”, rekli su autori izložbe, Bosnić i Dorotić.

Foto: Bosnić+Dorotić

“Najteži zadatak u ovom projektu, ali istovremeno i najzanimljiviji, bio je napraviti finalni izbor fotografija za izložbu između velikog broja snimljenog materijala ovako fotogeničnih i posebnih zgrada. Jednako tako, umjesto ovih objekata, na fotografijama su mogli biti i neki drugi jednako zanimljivi i arhitektonski odvažni projekti iz bogate povijesti Tehnike, što samo pokazuje opsežan dijapazon njihovih izvedbi i opusa u arhitektonsko-graditeljskog baštini Hrvatske”, dodali su.

Predstavljen novi logotip kompanije

Na događaju je predstavljen i novi logotip kompanije, koji potpisuje tipograf Marko Hrastovac, dok se u prepoznatljivi znak Tehnike – monogram slova T nije previše zadiralo, osim što je osvježen kroz 3D i 2D animacije te druge grafičke igre.

Foto: Bosnić+Dorotić

“Redizajn vizualnog identiteta i novi brand positioning ogromne, kultne kompanije poput Tehnike bio je ogroman izazov. Već na početku procesa kroz istraživanje brenda i njegove povijesti shvatili smo koliko je Tehnika kroz svoje stambene, poslovne i javne građevine ugrađena u svakodnevne živote ljudi u Hrvatskoj, regiji i šire, i baš smo tu humanističku crtu htjeli dodati u dosad vrlo ‘tehnički’ korporativni identitet“, komentirao je Dario Dević, dizajner iz 404 agencije koji stoji iza novog vizualnog identiteta Tehnike.