Dizajn | 26 listopada, 2024

Haus osvojio nagradu za najbolji digitalni dizajn godine

Naš mali portal je osvojio prvo mjesto na SoMo Borcu u kategoriji Digitalni dizajn godine

Autor: Haus

Naš mali portal je sinoć na SoMo Borcu, najvažnijoj regionalnoj nagradi u digitalnoj industriji, osvojio nagradu za najbolji digitalni dizajn godine.

Haus se natjecao u medijskoj kategoriji Digitalni dizajn godine (Digital Digital design of the year) koja “stavlja fokus na sveukupni dizajn nekog sadržaja, poput newslettera, pojedinog članka, serije članaka, kategorija unutar portala, redizajna portala ili dizajna bilo kojeg drugog online odredišta”, a u finalu se našao sa slovenskim portalom Dnevnik.si, kojem još jednom čestitamo na uspjehu.

Naš mali portal sinoć osvojio nagradu za najbolji dizajn godine

Vani tek sedam mjeseci

Nagradu su sinoć u punoj dvorani Studentskog centra u Zagrebu preuzeli osnivači portala, Vjekoslav Skledar i Vanja Došen. Od panike prilikom preuzimanja svog SoMo Borca na pozornici nisu rekli puno :), evo što su poručili kasnije:

“Jako smo mladi portal, vani smo tek sedam mjeseci i još uvijek hvatamo korak. I ima dana kada smo posve izbezumljeni. Zato nam ova nagrada znači neizmjerno puno. Ohrabruje nas da smo na dobrom putu. Naime, danas se nije lako boriti s velikim redakcijama i brzim, klikabilnim sadržajem. Pogotovo kad jedino što želite jest stvarati lijepe, smirene i iskrene priče. No, čini nam se da su to naši čitatelji, kojih je svakim danom sve više, zaista prepoznali, a sada i naši kolege iz industrije. I zato hvala im.

Naravno, sve to ne bismo postigli bez ljudi koji su s nama podigli portal. Herojski su podnosili naša lutanja, predivno preveli naše često vrlo nekoherentne želje i stvorili nešto za što zaista, vrlo neskromno, vjerujemo da je lijepo. I zato smo im ludo zahvalni”, poručili su Skledar i Došen.

Naš mali portal sinoć osvojio nagradu za najbolji dizajn godine
Vjeko i Vanja na dodjeli Foto: After5

Filozofija ‘manje je više’

Heroji o kojima pričaju su Ivan Magić, iz MagićMarinac, koji je zaslužan za dizajn portala i Matija Ljevar, odnosno studio Mood koji stoji iza developmenta. Oni su prepoznali i na portal uspješno prenijeli Hausovu filozofiju ‘manje je više’. Cilj je bio stvoriti digitalni prostor koji će biti ugodno utočište u moru pretrpanih i vizualno agresivnih web stranica.

“Hausovci su imali jasnu ideju o konceptu njihovog brenda pa je tako naš posao bio lakši, kroz par iteracija, došli smo do vizualnog stila kakav su Hausovci zamislili. Minimalistički dizajn s pročišćenim linijama i osnovnim bojama koje daju osjećaj pouzdanosti i profesionalizma, što odgovara njegovoj funkciji i konceptu. Kroz vizualni identitet postavili smo temelje vizualne komunikacije koje su nas vodile u dizajnu portala. Na prvi pogled njegova razigrana struktura je s druge strane predstavljala izazov u tehničkoj realizaciji frontenda koji smo uspješno realizirali upotrebom novih tehnologija. Vizualni identitet i dizajn portala Haus.hr zanimljiv su primjer jednostavnog i suvremenog pristupa s fokusom na korisničko iskustvo i jasnoću komunikacije”, rekao je Magić, dizajner portala.

Vraćanje osnovama WordPressa

Tehnički aspekt stranice jednako je pažljivo promišljen. Haus je odbacio trendove prekomjernog korištenja dodataka i složenih sustava za kreiranje stranica, vraćajući se osnovama WordPressa. Ovaj pristup nije samo tehnički efikasniji, već i odražava Hausovu filozofiju o arhitekturi i dizajnu – funkcionalnost i ljepota mogu i trebaju ići ruku pod ruku. A u tome ih je vodio Mood:

Naš mali portal sinoć osvojio nagradu za najbolji dizajn godine

“Rad na Hausu bio je zanimljivo iskustvo, prvenstveno zbog suradnje s timom koji se ističe svojom strašću i kreativnošću. U Moodu vjerujemo u inovativne pristupe i stalno istraživanje novih mogućnosti, što je i bio ključni motiv za preuzimanje Haus projekta. Fokus nam je uvijek na korisničkom iskustvu i funkcionalnosti, što smatramo izuzetno važnim u današnjem svijetu…”, rekao je Ljevar.

Inače, za ovogodišnje nagrade, koje uz SoMo ekipu organiziraju HUDI i 404 agencija, stiglo je 235 projekata iz regije, a o najboljima u 16 kategorija odlučivao je žiri koji je činilo više od 80 članova. Samo neki od sinoćnjih pobjednika su Srednja.hr sa svojim projektom ‘Pametna kuća: ‘Pametni mladi glasač’ (SoMo NATIVE), Klix.ba i Intersoft d.o.o Sarajevo s projektom ‘Hate speech prevention’ (Best Media Feature), Imago Ogilvy i Studenac s ‘GucEye Protect’ (Digitalna Aktivacija) te mnogi drugi. Nakon dodjela održan je sad već kultni party na kojem su ove godine nastupili Hiljson Mandela i Indira.

Naš mali portal sinoć osvojio nagradu za najbolji dizajn godine